Meist

Milliseid oskusi legokonstrueerimine arendab ja mida me tundides teeme?

Tehnoloogiline areng täidab meie elu kiiresti. Ja kui juba praegu saab Tallinnas sõita mehitamata bussiga ringi Kadriorus ja saata pakki robotkulleriga ning Euroopa Parlament ja Riigikogu töötavad välja robotite ja tehisintellekti kasutamise tegevusjuhiseid, siis tõenäoline, et ulmekirjanike kõige julgemad ennustused saavad lähiajal tõeks!
Võimalik, et just need lapsed, kes praegu meiega LEGO®-t “mängivad”, saavad tulevikus kõrgtehnoloogiliste tööstuste spetsialistideks, omandavad masinõppe või tehisintellekti, bio- ja nanotehnoloogiaga seotud elukutsed. LEGO® Education hariduslahendused, mille metoodiliste soovituste järgi meie programmid on loodud, on suunatud STEAMi pädevuste ja oskuste arendamisele: teaduslikke, matemaatiliste, inseneeria-tehnoloogiliste, projektiliste.
STEAM on terve lähenemine hariduses: see on Science (teadus), Technology (tehnoloogia), Engineering (inseneeria), Art (kunst), Mathematics (matemaatika). Eesti keeles see on MATIK.
Kõik need viis distsipliini on integreeritud ühtsesse õppeskeemi, mis aitab lastel areneda mitmes ainevaldkonnas korraga; mõista, et sageli igaval teoorial on rakenduslik iseloom; saada ettevalmistust ja teadmisi paljudest tehnoloogia, inseneriteaduste ja loodusteaduste valdkondadest.

Koos lastega saame aru, milleks on näiteks ussiratas ning kuidas käib käigud üles ja alla (kes poleks rattaga mäkke sõitnud?), õpime visuaalset programmeerimist. Lapsed näevad, kuidas täppisteaduste seadused (mida me arusaadavalt ja vanusele vastavalt seletame) ellu viiakse.
Meie juures õppivatel lastel on matemaatika, geomeetria, füüsika tundides lihtsam. Tundides uurime ümbritsevat maailma ja just siin saavad lapsed esimest korda teada, kes on palvetajaritsikad ja kuidas Richteri skaala järgi maavärina tugevust määrata, miks ökodukte ehitatakse ja mis meloodia kõlab igal aastal Marsil.
Õnneks ei pea iga päev maavärinate kohta infot rakendama, kuid tunnis omandatud oskused algoritme koostada ja infot töödelda, arenenud ruumi tajumine aitavad lapsi igapäevaelus: kiiremini koristada, ergonoomilisemalt sättida asju, kiiremini ja turvalisemalt koolist koju jõuda.

Legoehituse tundides arendavad lapsed oma kujutlusvõimet ja loogikat: ühelt poolt kujutavad nad ette, kuidas tulemus välja näeb, ja teisalt järgivad nad selle tulemuse saavutamiseks selget tegevuste jada.
Ühendame loovuse ja loogika, õpetame, kuidas plaanitud lõpuni viia: üks asi on robot välja mõelda ja hoopis teine ​​asi seda järjepidevalt luua, programmeerida, vajadusel muuta. Insenerikunst on olemas ning õpilased ja mina tõestame seda.
Igasugune loovus on mõeldamatu mitte ainult ilma praktikata, vaid ka ilma sihikindluseta. Loomulikult tahame tulemust saada kohe, jättes vahele vahel igavad arutelu- ja õppimisetapid, kuid tunnis õpime mõistma, et süsteemne töö ja läbimõeldus on iga töö olulised komponendid. Nüüd luuakse palju edukaid inseneriprojekte meeskonnas, nii et meie lapsed töötavad alati paaris või rühmas, arendades soft skills: nad õpivad üksteisega leppima, koos projekte looma ja kaitsma.
Keegi on tugevam disainis, keegi programmeerimises; kellelegi meeldib juhiseid täpselt järgida ja kellelegi meeldib midagi omaette luua: kui erinevatest lastest koosnev meeskond koguneb, osutuvad sellise meeskonna loodud projektid väga edukaks.

Meie jaoks on väga oluline, et meie robootikakool iSmart Club kujuneks lastele selleks õppekeskkonnaks, kus nad saavad mitte ainult algteadmisi erinevatest inseneri- ja loodusteaduste valdkondadest, vaid neid ka praktikas rakendada.
Tunnid toimuvad septembrist maini kord nädalas erinevates Tallinna koolides ja lasteaedades (mis on lastele ja nende vanematele väga mugav: pole vaja oma õppeasutusest kuhugi minna ega sõita, kõik õppematerjalid tuuakse kohale treeneri poolt), samuti Tallinna kesklinnas iSmart klubis.
Gruppides õppijate arv ei ületa 10 inimest.